PROIECTELE NOASTRE
Fonduri europene pentru S.C. Compa S.A. Sibiu
Dezvoltarea competenţelor elevilor şi studenţilor prin stagii de practică
Scopul principal al proiectului este dezvoltarea de competenţe lingvistice și tehnice.
Proiect Comenius
Implementarea proiectului TOI -“PEER TO PEER: Transferring successful methodology and learning strategy to reduce drop-outs in IVET”
Proiect II Leonardo
Stagiile de pregătire practică la un potențial loc de muncă, consilierea și orientarea profesională, sprijin pentru elevi și studenți în tranziția de la școală la viața activă
Stagii de pregătire practică
"Învață pentru un loc de muncă sigur!"
Facilitarea trecerii de la educație la viața activă pentru 240 de elevi, prin programe de învățare la locul de muncă într-un sector de activitate cu potențial competitiv ridicat.
Start pentru o calificare și un loc de muncă sigur!
ERASMUS "L'ingénierie d'accompagnement comme levier d'innovation pédagogique"
Ținte urmărite în proiectul Erasmus, intitulat - L'ingénierie d'accompagnement comme levier d'innovation pédagogique:
1. Adaptarea strategiilor pedagogice la învățământul digital prin exemple de bune practici
2. Abordarea prin prisma inter- și intra-disciplinarității a disciplinelor tehnice de specialitate în învățământul profesional și tehnic
3. Dezvoltarea competențelor lingvistice de comunicare cu partenerii din proiect și descoperirea valorilor comune ale unui cetățean european
PARTENERIAT EUROPEAN PENTRU CONSOLIDAREA INOVAȚIEI PEDAGOGICE:
UN NOU IMPULS PENTRU EDUCAȚIE
La inițiativa Academiei din Lyon, a fost lansat Proiectul Erasmus+ KA220-SCH – Parteneriate de cooperare în învățământul școlar, având ca scop construirea unor relații de parteneriat durabile cu părțile interesate din sistemele de educație ale țărilor participante. Proiectul își propune să sprijine actorii implicați în inovația pedagogică prin cooperare europeană, reunind parteneri din Franța, Germania, Spania, Portugalia, Italia și România. Scopul acestui consorțiu este să definească și să modeleze practici eficiente pentru susținerea inovației în educație.
Proiectul este structurat în trei domenii de acțiune, fiecare generând un tip specific de produs: Axa 1 – Memento al inovației educaționale: definirea și conceptualizarea inovației pedagogice. Axa 2 – Ghid european pentru sprijinirea inovării: furnizarea de instrumente, metode, procese, exemple practice și resurse pentru a sprijini actorii din domeniu. Axa 3 – Cadrul de competențe profesionale: dezvoltarea unui program de formare pentru ghizi și profesori inovatori.
Acest parteneriat își propune să desfășoare cercetări, să împărtășească resurse, instrumente, modele și exemple de bune practici, să formeze experți și să contribuie la crearea unei culturi europene comune a inovației educaționale.
Lansarea oficială a proiectului a avut loc la Lyon, în ianuarie 2024, odată cu demararea activităților legate de axa 1. Întâlnirea transnațională din România, desfășurată în perioada 2-4 iulie 2024, a marcat finalizarea acestei axe. Cu această ocazie, partenerii europeni s-au reunit la Școala Gimnazială din Roșia și la Liceul Tehnologic „Henri Coandă”, unde au participat la o serie de ateliere de lucru.
Programul primei zile a inclus o prezentare detaliată a sistemului educațional românesc, cu accent pe structura și organizarea acestuia, precum și o retrospectivă istorică asupra Școlii din Roșia și a proiectului Elijah. În școală s-au desfășurat atelierele de lucru pe tema axei 1. În a doua zi, delegațiile au vizitat diverse proiecte inovatoare din Roșia, inclusiv proiectul educațional Waldorf.
După-amiaza celei de-a doua zile a fost dedicată vizitei la Liceul Tehnologic „Henri Coandă” din Sibiu. Aici, partenerii au descoperit diverse inițiative educaționale, cum ar fi învățământul dual, programele pentru tineri și adulți care beneficiază de „A doua șansă”, precum și importanța parteneriatelor cu mediul economic, care joacă un rol esențial în facilitarea integrării profesionale, adaptarea competențelor la cerințele comunității locale și ale societății, cât și despre aplicarea unor metode și instrumente esențiale în orientarea profesională și inserția pe piața muncii în conformitate cu principiile educației pentru dezvoltare durabilă.
Ultima zi a evenimentului a culminat cu o conferință internațională, desfășurată la Casa Artelor din Sibiu, unde fiecare delegație a prezentat un proiect inovator din domeniul educației. Din partea României, au intervenit Ovidiu Baron, director general adjunct al Complexului Național Muzeal ASTRA, și Radu Vancu, renumit poet, prozator, eseist și traducător.
Programul a continuat cu o vizită de studiu la compania Marquardt, iar ziua s-a încheiat cu vizita la Complexul Național Muzeal ASTRA, unde delegațiile internaționale au fost ghidate de Ovidiu Baron, care le-a prezentat patrimoniul cultural al muzeului, precum și proiectele de impact pentru comunitate pe care Muzeul ASTRA le dezvoltă.
Aceste trei zile de activități s-au dovedit a fi un succes, oferind o perspectivă promițătoare pentru viitorul acestui proiect ambițios.
Broșura - Livret d'acceuil novembre 2024
Articol SIBIU ARTICLE COLABORATIVE 12.07.2024
"COMPASA - CUNOȘTINȚE, OPORTUNITĂȚI, MOTIVAȚIE, PARTENERIATE, ABILITĂȚI prin STAGII ATRACTIVE!"
În cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027, PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3 - Adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor și personalului
didactic din ÎPT – Stagii de practică pentru elevi, COMPA a depus proiectul intitulat COMPASA-CUNOȘTINȚE, OPORTUNITĂȚI, MOTIVAȚIE, PARTENERIATE, ABILITĂȚI prin
STAGII ATRACTIVE!, în care Liceul Tehnologic Henri Coandă este partener.
Proiectul va demara cu data de 1.12.2024.
Obiectivul proiectului: Învățarea la un potențial loc de muncă prin stagii de practică
260 de elevi vor fi îndrumați profesional și didactic, de tutori, care au și o influență mare asupra dezvoltării lor ca adulți.
În cadrul proiectului vor fi certificați minim 235 elevi din rândul elevilor înmatriculați în învățământul profesional tehnic.
Obiectivul specific este îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii,
inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale,
precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie.
A1.MANAGEMENTUL PROIECTULUI
A1.1 Managementul general al proiectului
-planificarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea, efectuarea de raportări periodice ale evoluției proiectului, etc.
A1.2 Informarea, publicitatea și alte activități administrative conexe
Informarea, publicitatea vizând respectarea prevederilor cererii de finanțare și a Manualului de Identitate Vizuală pentru asigurarea unei diseminări
corespunzătoare a informațiilor referitoare la proiect, în vederea asigurării vizibilității și transparenței, atât pentru elevii potențiali membri ai grupului țintă,
părinti, profesori cât și pentru alți stakeholderi interesați de implementarea proiectului, prin organizarea unei conferințe
A.2 Organizarea și derularea programelor de învățare la locul de muncă
A2.1 Organizarea stagiilor de parctică pentru elevi
Stagiile de practică se organizează, pe durata a 24 luni. Stagiile de practică se organizează la Compa, în centrul de formare profesională, în laboratorul de
electronică și automatizări, pe liniile de fabricație și în atelierele de mentenanță.
A2.2 Organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale
Organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale în vederea creșterii calității și relevanței certificărilor pentru piața muncii presupune
și asigurarea condiţiilor necesare pentru sprijinirea unităților de învățământ la care se desfășoară examenele de certificare pentru desfășurarea examenelor de
certificare a calificării profesionale ale elevilor. Certificările au loc de regulă la sfârșitul anilor calendaristici școlari; lunile11-12;23-24 de implementare a
proiectului
A3. Dezvoltarea sistemului de învățare la locul de muncă
A3.1 Încheierea parteneriatelor /convențiilor
Încheierea parteneriatelor/ convenţiilor între furnizorii de educație și formarea profesională inițială (unităţi de învăţământ) şi partenerii de practică
(societăţi comerciale/ structuri asociative, potențiali angajatori ai viitorilor absolvenți). Se derulează pe parcursul a 24 de luni.
A3.2 Crearea uniu sistem de informare coordonată
În cadrul proiectului se implementează un sistem de informare coordonată în ambele sensuri de la companii (angajatori) către rețeaua de învățământ privind
nevoile de instruire/ anagajare precum și de la unitățile de învățământ către întreprinderi, pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel
regional/local.
CAMPANIA NAȚIONALĂ "CURĂȚĂM ROMÂNIA"
Elevii și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic “Henri Coandă”, din Sibiu au îmbinat utilul cu plăcutul,
vineri, 20.05.2022, între orele 11 – 13, într-o activitate de ecologizare a curții școlii și plantare de flori.
Activitatea face parte din Campania Naţională "Curăţăm România!”, inițiată de Ministerul Mediului.
Elevii au vopsit bănci și jardiniere, au plantat flori și au cosmetizat spațiile verzi din incinta unității școlare.
Activitatea de azi a fost un efort comun al tuturor participanților pentru a face mai frumos locul în care își petrec împreună o bună parte din zi.
FONDURI EUROPENE pentru S.C. COMPA S.A. SIBIU
Proiectul denumit “Dezvoltarea competenţelor elevilor şi studenţilor prin stagii de practică la un potenţial loc de muncă” este cofinanţat prin Programul operaţional sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor - Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 ”Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1. ”Tranziţia de la şcoală la viaţa activă”. Durata de implementare a proiectului este de 29 luni. Partenerii implicaţi: Obiectivul general Dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor şi studenţilor prin stagii de pregătire practică, pentru asigurarea integrării rapide pe piaţa muncii la finalul ciclului de învăţare. Obiectivele specifice Grupurile ţintă Cunoştinţele şi abilităţile pe care elevii şi studenţii le vor dobândi prin stagiile de pregătire practică la S.C. COMPA S.A. Sibiu, le vor asigura pregătirea corespunzătoare pentru a face faţă provocărilor viitoare şi pentru a le facilita tranziţia de la şcoală la locul de muncă. Parteneriatul şcoală - întreprindere va contribui la creşterea relevanţei pregătirii elevilor şi studenţilor în raport cu cerinţele pieţei muncii.
Eveniment pentru identificarea resurselor, posibilităților și/ sau
oportunităților instituționale și financiare disponibile pentru
sprijinirea copiilor din județul Sibiu cu părinți plecați în străinătate
cu tema
PERFORMANȚĂ EDUCAȚIONALĂ -
SUCCES ÎN VIAȚĂ
Luni, 7.02.2022, ora 13.00, Online
Scopul principal al proiectului este dezvoltarea de competenţe lingvistice și tehnice.
Produsele finale sunt: un dicţionar de termeni tehnici și expresii uzuale în limbile română, germană şi engleză, o broșură informativă
despre folosirea resurselor regenerabile în regiunile în care se află școlile şi două mori de vânt care folosesc energia eoliană, energie verde.
Elevii români şi cei germani vor construi împreună morile de vânt. Proiectul se desfăşoară pe parcursul a doua tipuri de perioade, perioadele de pregătire şi perioadele de schimb de experienţă
materializate prin deplasarea elevilor români în Germania şi deplasarea elevilor germani în România. În perioadele de pregătire
elevii vor comunica şi discuta pe E-mail despre cum vor colabora pentru realizarea produselor finale iar în perioadele de schimb de
clase vor lucra împreună, vor finaliza dicţionarul şi vor construi componentele morilor de vânt.
La sfârşit vor monta părţile componente ale morilor care se vor învârti folosind energia verde, eoliană. OBIECTIVELE PARTENERIATULUI
- dezvoltarea competenţelor de comunicare
- îmbunătăţirea cunoştinţelor de limba engleză
- promovarea respectului pentru cultura şi tradiţiile altor popoare
- cunoaşterea şi respectarea valorilor europene
- înlăturarea prejudecăţilor şi promovarea spiritului de toleranţă
- îmbunătăţirea competenţelor tehnice
- dobândirea de noi cunoştinţe tehnice
- dezvoltarea imaginaţiei şi a inventivităţii
Responsabil prof. Popiţiu Diana
Descarcă flyer
Descarcă agenda
CALITATEA EDUCAŢIEI ESTE LA STANDARDE EUROPENE
Începând cu anul şcolar 2010 – 2011, la Grupul Şcolar Industrial Construcţii de Maşini Sibiu a demarat în cadrul programului LEONARDO DA VINCI – TRANSFER DE INOVAŢIE, proiectul internaţional EMPOWER MODEL IN TRANSFER, privind îmbunătăţirea calităţii şi atractivităţii Educaţiei şi Formării Profesionale din ţările participante prin transferul de inovaţie în alte sisteme educaţionale, lingvistice, socio-culturale, medii geografice, în colaborare cu partenerii transnaţionali. Se doreşte adaptarea modelului Empower la realităţile din ţările partenere în cadrul învăţământului profesional şi tehnic precum şi pentru a extinde modelul.
Beneficiar: Istituto Istruzione Superiore Professionale Tecnico Commerciale “A.Casagrande F.Cesi”
Parteneri:
România
- Grup Şcolar Industrial Construcţii de Maşini Sibiu
- Inspectoratul Şcolar al Judeţului Sibiu
Italia
- Istituto Professionale di Stato per i Servizi Commerciali, Turistici, Sociali e della Pubblicita "N. De Filippis",Vibo Valentia
- Ufficio scolastico Provinciale, Terni
- Cooperativa sociale Frontiera Lavoro, Perugia
Austria
- Goethe Gymnasium
- Bundesrealgymnasiun und Oberstufenrealgymnasium, The European High School
- Stadtschulrat, Viena
Reţeaua de sprijin a proiectului:
- Bundesministerium fur Unterricht, Kunst und Kultur, Abteilung,Viena
- Ministero dell'Istruzione, dell'Universita e della Ricerca
Activităţi
În perioada 10 – 14 decembrie 2010 şi 22 – 26 ianuarie 2011, echipa de proiect a grupului şcolar, formată din director ing. Florina Dumitrescu şi ing. Silvia Vulc, s-au deplasat la Terni – Italia, respectiv Viena – Austria, unde au avut loc întâlniri de proiect, în care partenerii şi-au prezentat sistemul de management al calităţii din şcoală.
În perioada 4 – 5 aprilie 2011, la Grupul Şcolar Industrial Construcţii de Maşini Sibiu a avut loc seminarul transnaţional, în care partenerii din ţările participante, Italia, Austria şi România, au avut ca obiectiv îmbunătăţirea sistemului de management al calităţii, atractivităţii educaţiei şi formarii profesionale a învăţămantului preuniversitar profesional şi tehnic din şcolile implicate. Implementarea proiectului, prin echipa de proiect din România, formată din director prof. ing. FLORINA DUMITRESCU şi prof. ing. SILVIA VULC, va conduce la dezvoltarea managementului calităţii în şcoală, pornind de la nevoile specifice ale tuturor factorilor implicaţi în procesul instructiv – educativ. Proiectul este ambiţios, presupune o activitate de mare amploare şi adaptează modelul anterior la specificul fiecarei instituţii de învăţământ, dezvoltându-l continuu şi progresiv.
La eveniment au participat reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, care sunt parteneri în proiect, reprezentanţi ai comunităţii locale, directori ai instituţiilor de învăţământ sibiene. Pentru promovare, participantii la seminar au primit materiale informative legate de rezultatele asteptate ale proiectului.
Modelul sistemului de management al calitatii 2010
De-a lungul anului scolar 2010-2011 s-a urmarit modelarea unui sistem de management al calitatii de catre coordonatorii proiectului - modelul 2006 adaptat la legislatia romaneasca in asigurarea calitatii.
A doua scrisoare
si
A treia scrisoare
Conferinta finala de la Viena - septembrie 2012
Implementarea proiectului din programul Leonardo da Vinci - TOI
“PEER TO PEER: Transferring successful methodology and learning strategy to reduce drop-outs in IVET”
în Liceul Tehnologic „Henri Coandă” Sibiu
Coordonator: Institutul pentru Învățământ Superior Tehnic și Profesional “A.Casagrande F.Cesi”-Italia”
Parteneri:
România
- Liceul Tehnologic ”Henri Coandă” Sibiu
- Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu
Italia
- Fontiera Lavoro
- Biroul Regional de Educație (Terni) Institutul de Asistență Socială (Perugia)
- Şcoala ”Jean Monet” Ostuni
Turcia
- Arnavutkoy Departament al Educației Naționale Istanbul
- Şcoala Tehnică Profesională de Fete
- Ankara OPAL, Ankara
Obiectivele proiectului:
- Transferabilitatea educației peer2peer în context local, în scopul de a acoperi orice lacune metodologice şi/sau a spori eficacitatea celor existente;
- Reconsiderarea modelului în funcție de necesitățile exprimate în școlile VET partenere;
- Dezvoltarea abilităților/competenţelor pentru utilizarea metodologiei la profesori şi elevi ”tutori”ca urmare a activității de creştere a gradului de conştientizare şi instruire internă/ externă în ”cascadă” în diferite contexte educaţionale;
- Integrarea şcolară şi incluziune socială a elevilor cu risc de eşec şcolar, social, abandon.
Activităţi
În prima etapă de implementare, s-a realizat analiza situaţiei abandonului şcolar la nivel naţional,regional şi local. La nivelul şcolii noastre s-au aplicat chestionare elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor şi s-au interpretat rezultatele.
În cursul lunii februarie 2014, coordonatorii proiectului, director Florina Dumitrescu şi profesor Silvia Vulc, au participat la formare privind strategiile „educaţiei de la egal la egal”. Formarea s-a desfăşurat la şcoala coordonatoare din localitatea Terni, Italia.
Pe baza ghidurilor metodologice existente s-a stabilit planul de formare pentru cadre didactice şi elevi din şcoală, care vor deveni tutori seniori şi tutori juniori. Tutoriatul se va desfăşura pe grupul ţintă format din elevi cu vârste între 14 şi 16 ani, pentru integrare şcolară şi incluziune socială în vederea diminuării eşecului şcolar, social şi abandonului. Formarea actorilor implicaţi în procesul de învăţământ are ca scop dezvoltarea competenţelor pentru utilizarea metodologiei la profesori şi elevi „tutori”, ca urmare a activităţii de creştere a gradului de conştientizare şi instruire în „cascadă” în diferite contexte educaţionale. Calitatea actului educaţional va fi îmbunătăţită prin identificarea unor noi standarde de calitate din schimbul de bune practici între şcolile partenere ale proiectului.
NEWSLETTER II
Proiectul îşi propune să încurajeze relaţiile între egali în interiorul şcolii, sprijinind condiţiile propice pentru creşterea succesului şcolar.
Educaţia între egali constituie o propunere educativă în care unii membri ai unui grup sunt instruiţi pentru a juca un rol de educator. Educaţia între egali adesea ajută la promovarea unei relaţii de educaţie reciprocă.
Scopul principal este de a spori valoarea relaţiei între egali la şcoală, nu numai pentru a sublinia importanţa acestuia în îmbunătăţirea dezvoltării sociale, dar şi în construirea personalităţii tinerilor. Procesele ce implică socializarea, bogate şi complexe, sunt încurajate prin participarea la viaţa de grup a egalilor, care pot relaţiona în diferite moduri şi învăţa care sunt normele şi limitele.
Pentru adolescenţi, contextul social de acest tip este o parte esenţială a construcţiei identităţii personale. O relaţie bună în cadrul grupului de egali ajută la rezolvarea sarcinilor specifice acestei vârste. Din acest motiv, acest proiect îşi propune să sprijine dezvoltarea relaţiilor bune între egali.
Prin expresia „competenţe de viaţă”, se vizează atât abilităţile cognitive şi emoţionale de găsire a soluţiilor, cât şi gândirea critică şi creativitatea, care permite oamenilor rezolvarea problemelor, identificarea soluţiilor personale:
- Comunicare eficientă, adică abilitatea de a ne exprima în diferite situaţii
- Empatie, adică recunoaşterea emoţiilor şi sentimentelor celorlalţi şi gestionarea emoţiilor şi stărilor de tensiune
- Eficienţă personală, ce reprezintă capacitatea de a organiza o serie de acţiuni şi de a face faţă situaţiilor noi
- Eficacitate colectivă, ce constă în convingerile împărtăşite de către un grup privind capacitatea de a atinge obiective comune
Consolidarea rolului elevilor, după cum sugerează perspectiva educaţiei între egali, tinde să dezvolte relaţii nu numai în rândul tinerilor, ci şi între aceştia şi adulţi, păstrându-şi fiecare dintre ei propria identitate şi propriul rol.
Echipa de formare s-a realizat prin prisma următoarelor caracteristici:
- Experienţă sau interes în a învăţa cum să înveţi; strategie motivaţională, strategie de învăţare şi strategie meta-cognitivă;
- Interes pentru prevenirea abandonului şcolar;
- Tineri care au experienţă în educaţia între egali;
- Fete şi băieţi, pentru a încuraja o participare egală;
- Persoane care au o motivaţie puternică şi competenţe privind relaţiile interpersonale
Echipa de formare va avea rolul de a face posibilă demararea procesului şi apoi de a instrui corect elevii care vor deveni educatori. Sarcina lor nu se va termina după programul de formare, aceştia trebuind să susţină în mod discret pe noii educatori, făcând următoarele:
- Să faciliteze implementarea noilor procese educative în rândul familiilor, profesorilor;
- Să monitorizeze şi să evalueze toate procesele, în fiecare activitate;
- Să fie capabili să îndrume educatorii în continuare.
Formarea îndrumătorilor încurajează dezvoltarea a mai multor calităţi adoptate într-un curriculum larg: deprinderi de comunicare, creativitate, reflectare, responsabilitate etică, etc. Se speră ca în timpul formării toţii participanţii să înveţe şi să exerseze deprinderile care le vor fi utile pe tot parcursul vieţii. În plus, aceste competenţe vor fi utile în carierele viitoare.
Alte informatii referitoare la acest proiect, puteti descarca de aici
PROIECT EUROPEAN PEER2PEER - METODOLOGIE DE SUCCES ÎN REDUCEREA PĂRĂSIRII TIMPURII A ŞCOLII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
- În 5 – 6 mai 2015, a avut loc la Liceul Tehnologic „Henri Coandă” Seminarul Transnaţional al proiectului, unde directorul liceului, coordonatorul proiectului şi inspectorul responsabil cu programele europene, doamnele profesoare Florina Dumitrescu, Silvia Vulc şi Anca Voineag, au prezentat rezultatele proiectului.
- Scopul proiectului este de a adapta și transfera modelul socio¬cognitiv de educație peer tutoring al institutului coordonator în școlile partenere; de a optimiza modelul și adapta în școlile pilot din Italia, România, Turcia; schimbul de bune practici; de a defini un sistem simplu și de a utiliza indicatori de monitorizare și măsurare a rezultatelor obținute în urma experimentării și evaluării eficienței modelului peer2peer.
- La întâlnire au participat directori de licee tehnologice, inspectori şcolari şi reprezentanţi ai agenţilor economici sibieni.
Stagiile de pregătire practică pentru un viitor loc de muncă
FINANȚĂRI DIN FONDURI EUROPENE
pentru
S.C. COMPA S.A. SIBIU
COMPA SIBIU este beneficiarul proiectului cu titlul: “ Stagiile de pregătire practică la un potențial loc de muncă, consilierea și orientarea profesională, sprijin pentru elevi și studenți în tranziția de la școală la viața activă” POSDRU/161/2.1/G/140436.
- Proiectul este realizat în parteneriat cu Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu - Facultatea de Inginerie “Hermann Oberth” si Liceul Tehnologic ,,Henri Coandă” Sibiu.
- Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 1 920 909.50 lei, din care 1 603 325,53 lei reprezintă valoarea finanţării nerambursabile acordate din bugetul FSE , 221 538,49 lei este valoarea finanţării nerambursabile acordate din Bugetul Național iar 96 045,48 lei este valoarea contribuției proprii.
- Proiectul este cofinanţat prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor - Umane 2007-2013, Axa prioritară nr. 2 ”Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenție 2.1. ”Tranziția de la școală la viața activă”.
Durata proiectului este de 18 luni, iar implementarea lui a început în data de 28.04.2014
Obiectivul general al proiectului
urmărește dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale elevilor și studenților prin stagii de pregătire practică la locul de muncă, sprijinirea lor prin servicii de orientare și consiliere profesională pentru înbunătățirea integrării acestora pe piața muncii.
Grupurile țintă sunt alcătuite din 250 de elevi și studenți.
Toate persoanele incluse în grupul țintă vor fi consiliate, iar 110 elevi și studenți vor efectua pregătirea practică în atelierele de producție COMPA.
Prin cosiliere, informare și orientare profesională elevii și studenții vor avea posibilitatea de a-și cunoaște potențialul, aptitudinile și interesele personale, vor cunoaște care sunt tendințele pieței forței de muncă, tehnicile de comunicare în cadrul unui interviu, cum să-și pregătească un bun portofoliu de angajare.
În cadrul proiectului va fi amenajat și dotat un Atelier de practică pentru mentenanța echipamentelor electronice. Aici practicanții își vor completa cunoștințele și forma deprinderi pentru testarea, diagnosticarea și depanarea echipamentelor electronice și de automatizări specifice MUCN. De asemenea pe parcursul stagiilor de practică, elevii și studenții se vor familiariza cu rigorile mediului industrial, cu specificul activităților derulate în viața activă, vor dobândi experiență.
Proiectul va contribui la apropierea dintre școală și intreprindere, la corelarea sistemului de educație cu dinamica pieței muncii, pentru a facilita absolvenților, tranziţia de la şcoală la locul de muncă.
Activităţile desfăşurate în cadrul proiectului
-
În urma activităţilor de informare şi publicitate, elevii liceului nostru au primit detalii privind finalităţile acestui proiect coordonat de SC Compa SA. Elevii au privit cu interes participarea la activităţi.
- După selecţia elevilor din grupul ţintă, s-au aplicat chestionare de identificare a nevoilor acestora şi a aşteptărilor lor de la stagiile de practică.
- Din interpretarea chestionarelor, a rezultat că elevii au dorinţa să coreleze pregătirea teoretică cu cea practică, să îşi formeze deprinderi pentru testarea, diagnosticarea şi depanarea echipamentelor electronice şi de automatizări specifice MUCN.
- Stagiile de practică îi vor familiariza pe elevi cu rigorile mediului industrial, cu specificul activităţilor derulate în viaţa activă, facilitând tranziţia de la şcoală la locul de muncă.
- Prin consiliere, informare și orientare profesională elevii vor avea posibilitatea de a-și cunoaște potențialul, aptitudinile și interesele personale, vor cunoaște care sunt tendințele pieței forței de muncă, tehnicile de comunicare în cadrul unui interviu, cum să-și pregătească un bun portofoliu de angajare.
- Proiectul va contribui la consolidarea relaţiei dintre școală – agentul economic, la corelarea sistemului de educație cu dinamica pieței muncii, pentru a facilita inserţia socio-profesională a absolvenților.
- Organizarea stagiilor de practică s-a realizat în conformitate cu standardele de pregătire profesională şi cu curriculumul specific fiecărei calificări profesionale.
CLASAMENT ELEVI CLASA A XII-A
- COMUNICAT DE PRESA descarca si Rezultatele obtinute de elevi in cadrul pregatirii practice
- Final pentru proiectul“ Stagiile de pregătire practică la un potențial loc de muncă, consilierea și orientarea profesională, sprijin pentru elevi și studenți în tranziția de la școală la viața activă” POSDRU/161/2.1/G/140436 22 Octombrie 2015
“ÎNVAȚĂ PENTRU UN LOC DE MUNCĂ SIGUR!”
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Beneficiar: COMPA SIBIU
Partener: ULB SIBIU
Obiectivul general al proiectului:
Facilitarea trecerii de la educație la viața activă pentru 70 de studenți și 240 de elevi, prin programe de învățare la locul de muncă într-un sector de activitate cu potențial competitiv ridicat.
Obiectivele specifice ale proiectului:
- 1.Dezvoltarea parteneriatelor între instituțiile de învățământ și angajatori în scopul dezvoltării de servicii și modele care să răspundă provocărilor sociale;
- 2. Informarea și consilierea profesională pentru 70 de studenți și 240 de elevi în vederea tranziției de la școală la viață;
- 3. Dezvoltarea competențelor pentru 70 de studenți și 240 de elevi, prin stagii de practică la un potențial loc de muncă;
- 4. Conștientizarea elevilor și studenților pentru o dezvoltare continuă a competențelor și pentru implicare activă într-o societate durabilă.
Activităţile proiectului
- A1. Managementul proiectului.
- A2. Încheierea și derularea parteneriatelor / convențiilor de practică.
- A3. Organizarea programelor de învațare la locul de muncă.
- A4. Derularea programelor de învatare la locul de muncă pentrut elevi și studenți.
- A5 Consiliere și orientare profesională pentru elevi și studenți.
- A6. Crearea unui sistem de informare privind nevoile instituțiilor de învățământ și ale angajatorilor.
- A7. Activități suport (achiziții, informare și publicitate)
Beneficii:
- însușirea și dezvoltarea unor abilități profesionale, specifice mediului de practică al angajatorului;
- șansa de a câștiga experiența profesională reală și de a obține un loc de muncă permanent;
- interacțiunea cu tutorii - o modalitate de a învăţa direct de la specialiști;
- continuarea formării prin programe de masterat, doctorat, schimb de experiență, programe de formare în domenii specifice;
- subvenții:
- 400 lei/ 200 lei pentru fiecare elev și 50 premii în valoare de 450 lei, pentru cei mai buni elevi la
finalul stagiului de practică;
- 250 lei pentru fiecare student și 14 premii în valoare de 900 lei, pentru cei mai buni studenți la finalul stagiului de practică; - fiecare participant va primi o mapă personalizată ce conține materialele de prezentare ale proiectului, o memorie USB și un pix.
- Comunicatul de presa descarca de aici
- Afisul A3 al proiectului este disponibil aici,iar pliantul liceului nostru poate fi vizualizat si descarcat de aici
Pentru mai multe informatii, pliantul nostru poate fi consultat aici:
“START PENTRU O CALIFICARE ȘI UN LOC DE MUNCĂ SIGUR!”
Proiect cofinanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Beneficiar: COMPA SIBIU
Obiectivul general al proiectului:
Dezvoltarea unor competențe durabile prin organizarea și derularea stagiilor de practică inclusiv prin învățământ tehnic dual la un viitor loc de muncă pentru 183 de elevi
Obiectivele specifice ale proiectului:
- 1.Dezvoltarea parteneriatelor între licee/colegii tehnice, angajatori, comunitate
- 2. Dezvoltarea competențelor pentru 183 de elevi prin stagii de practică la un potențial loc de muncă;
- 3. Informare și consiliere profesională pentru 183 de elevi în vederea tranziției de la școală la viață
Rezultate așteptate în urma implementării proiectului:
- 183 participanți - elevi la programe de stagiu
- 30 de premii pentru elevi
- 183 de subvenții
- 140 de elevi certificați
- 42 de elevi își găsesc un loc de muncă
- 183 de elevi participanți la întțlnirile de consiliere și orientare în carieră
- Comunicatul de presa descarca de aici